Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017

Introtur seilflyging

Første steg mot seilflysertifikat

Introtur hos oss er en flott opplevelse uavhengig om man vil lære å fly eller om man kun ønsker å prøve ut seilflyging! Det er ingen teori involvert, kun praktisk flyging. Introturen flys sammen med en av våre erfarne instruktører og man lærer gradvis mer og mer om hvordan man kontrollerer flyet. I løpet av kort tid klarer de fleste å fly flyet selv oppe i luften, uten hjelp fra instruktøren! Instruktøren vil hele tiden instruere og hjelpe til så mye som nødvendig, og tar over under landing og avgang.

Er du student og velger å fortsette som seilflyelev hos oss etter endt introtur, refunderer vi introturen og fører den som din første flytur på startpakken.


Praktisk informasjon for deg som skal på introtur

Når og hvor skal jeg møte opp? Hva skal jeg ta med meg? Hvordan kommer jeg meg til Oppdal?

Trykk her for mer praktisk informasjon om introtur!


Priser introturer på Oppdal flyplass, Fagerhaug (ENOP)

StudentIkke-student
EnkeltturKr 1000Kr 1600
To turerKr 1700Kr 2400
Ekstra turer+ kr 700+ kr 700
Akrobatikk-tillegg (per tur)+ kr 1000+ kr 1000

Hva slags seilfly flyr man på introturen?

Klubben har i hovedsak to seilfly som brukes ved introtur. Trykk på flyene under for mer detaljer:

LN-GLX

Flyprodusent: Grob Aircraft
Modell: G 103A Twin Astir II
Besetning: To personer
Lengde: 8.1m
Vingespenn: 17.5m
Maks hastighet: 250km/t
G-begrensinger: +5.33/-2.65
Glidetall: 1:38

LN-GCN

Flyprodusent: DG Flugzeugbau GmbH
Modell: DG-1000S
Besetning: To personer
Lengde: 8.57m
Vingespenn: 18m (akrobatikk) / 20m (strekkflyging)
Maks hastighet: 270 km/t
G-begrensinger: +7/-5 (akrobatikk) / +5.33/-2.65 (strekkflyging)
Glidetall: 1:41 (18meters tipper) / 1:46.5 (20meters tipper)

Booking av introtur

NTNU Flyklubb er drevet på dugnad og frivillighet, og vi har derfor begrenset kapasitet til å håndtere alle henvendelser vi får om introturer. Vi jobber med å finne en bedre løsning og håper å ha dette på plass snart.